Door Michael Muetstege

Illustratie Milo

dinsdag 25 oktober 2011

Flitsers met Odin testen bij Cameranu in Urk

Vandaag ben ik te gast geweest bij Cameranu in Urk. Wat een mooie winkel, alleen jammer dat het een uur rijden is vanuit Utrecht. Zeer aardig personeel en lekkere koffie.
Ik heb daar een groot aantal flitsers kunnen testen met de Phottix Odin. De volgende flitsers zijn getest: Metz: 44AF-1 50AF-1 58AF-2 Falcon Eyes: DPT386 Nissin: DI622 MKII Sigma: EF610DG Super Sunpak: PZ42X Yongnuo YN467 en YN465.
De uitkomst is dat bijna geen één flitser goed werkt met de Odin, behalve de Nissin DI622 MKII maar alleen in TTL mode, in manual mode werkt de DI622 MKII niet lekker (full power dump).
Soms gaven de Metz flitsers ook een goede flits maar vaak was er alleen een meet flits. Ik heb begrepen van de importeur van Metz Nederland Transcontinenta dat Metz zelf ook gaat testen. Of ze ook hun flitsers gaan aanpassen weet ik niet. Ik heb bij Cameranu ook een EV test gedaan in hun demo studio.
Lees de volledige test hier.

Foto -3EV 0EV en +3EV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten