Door Michael Muetstege

Illustratie Milo

maandag 19 november 2012

Verslag Strobist workshop 18 november 2012

Zondag heb ik voor 5 fotografen een workshop strobist fotografie gegeven. Omdat het buiten niet meer zo warm is was de locatie dit maal binnen bij restaurant de Branding in Utrecht. Onder het genot van een kopje thee en koffie zijn we direct van start gegaan. We hebben in de 4 uur veel zaken kunnen behandelen: flitser instellen zonder lichtmeter, Rembrandt verlichting, high key, low key, gebruik van filters en nog veel meer. Met speciale dank voor het model Denise, waar we alle flitslicht op los mochten laten.


 
Reacties van deelnemers en een aantal foto's:

Hi Michael,

Ik heb ontzettend genoten van je workshop! Het was ontzettend fijn (samen)werken. De sfeer was mede dankzij jouw begeleiding relaxed en respectvol. De opgedane ervaring kwam als een verassing. De workshop was dus een echt buitenkansje.  Bedankt!

Hopelijk tot de volgende keer,

Denise



Dag Michael,

Mijn complimenten voor je aanpak. Zeker gezien de kosten heb je waar voor je geld geleverd. Een mooie mix tussen een praktische uitleg en lekker aan de slag. Ik heb gisteren een mooie middag beleefd; dank daarvoor.

Groeten,

Hans





Hoi Michael,


Super bedankt voor je workshop! Omdat ik altijd met natuurlijk licht werk, vond ik het nu heel leerzaam hoe je met flitslicht werkt. Supergave effecten hoor!! Vooral de low key vond ik erg interessant! Ook voor jou een groot compliment, ik vond dat je goed uitleg gaf en ik voelde me op mijn gemak, normaal zou ik niet zo snel vragen stellen in een groep, maar nu durfde ik wel. Alleen jammer dat ik eigenlijk niets zag door mijn camera haha, techniek! Gelukkig dat we ontdekt hebben hoe hij het wel doet :). Bedankt voor de leuke middag!!

Groetjes Nicole







Beste Michael ,

Bedankt voor de leuke en gezellige middag strobist .
Persoonlijk heb ik er weer wat ervaring opgedaan ook van de andere cursisten . Mijn waardering
voor je moeite en uitleg betreffende deze materie . Bij deze mag je mij alvast inschrijven
voor een eventuele vervolg van deze workshop .

Bij voorbaat mijn dank .

Wim




Het was weer een erg leuke workshop!

Gr Robbert



Michael,

Wat was het weer een inspirerende, leuke en ontspannende fotoshoot. Net zoals de vorige keer buiten op het centraal station in Utrecht, heb ik weer mijn kennis mogen verrijken. De locatie was verrassend en uitdagend. Zeker met ons model Denise konden we vele verschillende foto’s maken. Hierbij wil ik dan ook Denise bedanken voor haar flexibele en onvermoeibare inzet. Zeker tot de volgende keer om nog meer met licht te leren spelen.

Nico



Geen opmerkingen:

Een reactie posten