Door Michael Muetstege

Illustratie Milo

woensdag 14 november 2012

Super Sync test met de Yongnuo YN-622C

In deze Super Sync test gebruik ik geen studio flitser, omdat ik die niet bezit. Daarom zet ik mijn meest krachtige flitser in, de Nissin DI866MKII, later heb ik ook de Canon 580EXII getest in Super Sync. Deze worden aangestuurd via een pc sync kabel op de YN-622C trigger. Op de camera staat de synchronisatie mode op HSS en de andere instellingen op de camera, zoals vermogen van de flitser zijn in deze opstelling niet van belang. De camera, Canon 5D MKII is ingesteld op een sluitertijd van 1/400 met een diafragma van F8 en ISO 200. De synchronisatie tijd van de 5D MKII is 1/200. Normaal zal er een zwarte balk te zien zijn bij het maken van een foto boven de synchronisatie tijd in combinatie met flitslicht, maar door de Super Sync techniek is dat nu niet het geval. Bij deze test staat de flitser op manual mode en vol vermogen.

Ik heb tijdens deze test gebruik gemaakt van twee flitsers en het blijkt dat niet alle combinaties even goed werken voor Super Sync. Met de Nissin DI866MKII had ik een goed resultaat:

Maar met een Canon 580EX II krijg ik helaas wel een zwarte balk:
Beide flitsers zijn gelijk ingesteld. De Canon heeft geen extra sub-flitser zoals de Nissin, maar of dat het verschil maakt? De duur van de flits van de Nissin is waarschijnlijk langer. Tijdens Super Sync mode kun je geen instellingen veranderen aan de YN-622C om het resultaat te verbeteren, zoals dat wel kan bij Pocket Wizard Hypersync. Het werkt wel, of het werkt niet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten