Door Michael Muetstege

Illustratie Milo

woensdag 15 juni 2011

Pixel King E-TTL trigger

Via de website Lightingrumours kwam in op deze test van Richard Bradbury tegen van de nieuwe E-TTL trigger van Pixel. De triggers zijn nog niet in de handel en een prijs is nog niet bekend. Alles ziet er wel veelbelovend uit. Er zijn uit de test wel een paar verbeterpunten naar voren gekomen: het batterijklepje laat snel los en de default startup mode is altijd in E-TTL HSS (over de startup mode kunnen mensen denk ik nog van mening verschillen, ik heb in E-TTL altijd altijd mijn highspeed sync aan staan). Ook vind ik het jammer dat Pixel de receiver niet heeft uitgevoerd met een metalen voet (de transmitter heeft dit wel). Ik snap niet dat fabrikanten dit nog steeds van plastic maken, gezien de flitser juist zeer stevig op het statief geplaatst moet worden. Er komt ook een Nikon versie van deze trigger in de handel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten